מחירי התוצרים בעולם נמצאים בעלייה רצופה כבר חמש שנים

אוקטובר 7, 2021

כבר כמה שנים שחלה עלייה במחירי הסחורות המיובאות והמיוצאות בעולם כולו. זה התחיל עם קושי בשינוע בגלל סיבות שונות. והמשיך בגלל קושי בשינוע בגלל הקורונה והסגרים של העולם כולו. בנוסף לכל זה, נוצר ביקוש גבוה לסחורה. ככה זה, כאשר יש חסר בשוק, היבואנים מנצלים זאת כדי לעלות מחירים. וזה מה שקרה. מה יהיה הלאה? 

 

אולי כדאי אפילו שנעזוב את כל החמש שנים האחרונות אפילו שבכולן היתה עליה.ונתייחס רק לתקופת הקורונה החולפת, נגלה שהעלייה הייתה חדה במיוחד. בענף החקלאות למשל, המחירים כמעט הכפילו את עצמם. באחוזים נרשמה עליה של 45%. גם מדד המחירים לצרכן עלה ב 15% בשנה החולפת. זו עליה ששברה שיא של חמש שנים ונחשבת לגבוהה במיוחד. 

הסחורה מתעכבת והמחירים עולים

זוכרים את המחסור בביצים שהיה בערב פסח בתחילת הקורונה? זה היה היסטריה. אנשים עטו על כל חנות ששמעו שבעוד יומיים הולך להגיע אליה משלוח של ביצים. זה ממש חוויה שהילדים והמבוגרים כאחד לא ישכחו לעולם. מה נראה לכם, שעצירת ייבוא הביצים לא גרמה לכך שהמחירים עלו? בטח שזה גרם. 

חוץ מכך בגלל הלחץ הכללי שנגרם בעולם כולו מפני משבר אדיר שעומד לנחות עלינו, כל הנמלים נעשו צפופים ומה שקרה זה שרשרת של אוניות המובילות סחורה שמתעכבת. חנויות הבגדים בתקופות הסגר היו סגורות וגם כאשר הם נפתחו לא היתה להם סחורה להציע ללקוחות שלהם כי הכל נשאר תקוע באוניות. 

הביקוש לתירס גבר ואיתו מחירי היבוא שלו

כן, כן. שמעתם נכון. הביקוש לתירס. אבל לפני שאתם מתפתים לחשוב שאנשים התחילו לאכול תירס בכמויות. נסביר לכם מה המקור לצריכה של התירס. בשנים האחרונות פותחה טכנולוגיה חדשה המאפשרת לשלב בדלק תירס מעובד. התירס המעובד לא גורע המפעילות של הדלק. ולא רק שהוא לא גורע, אלא הוא מאוד בריא לסביבה. אתם לא צריכים הסבר על זיהום האוויר שנגרם לעולם שלנו במאה האחרון בגלל התרבות המכוניות על הכבישים… הדלק והאוויר המזוהם שפולטות המכוניות החוצה גורמות לעולם שלנו להיות מזוהם ובריא פחות. 

כל מדינה שאכפת לה מהבריאות של התושבים שלה תגדיל במוקדם או במאוחר את הדרישה להוסיף לדלק את רכיב התירס. באמריקה למשל כבר יש דרישה בכל ליטר דלק שיהיה 10% תירס. כמו שאתם יודעים התפתחויות כאלה גורמות לבריאות להאמיר אבל יחד איתה גם היוקר מאמיר. תבינו שאם עד היום תירס שימש לייצור קורנפלקס ולאכילה, פתאום הביקוש שלו עולה בכפולות בלתי ניתנות לעיכול. 

מה הלאה? האם המחירים ימשיכו לעלות?

החזאים הכלכליים צופים עליה. ולמה? השלכות משבר הקורונה הן ארוכות טווח.כפי שאנחנו רואים עכשיו. לא רק התוצאות של המשבר ימשיכו ללוות אותנו, הקורונה עצמה ממשיכה לפסוע איתנו יד ביד במעגל השנה. צריכים עזרה כלכלית? לא יודעים איך להתנהל נכון מול כל המשברים שתוקפים אותנו בלי רחם? אנו נשמח להעניק לכם ליווי צמוד המקנה גב כלכלי. הקליקו כאן. נשמח להכיר לכם את המומחים שלנו והמומחים שלנו ישמחו להכיר אתכם.