מחפשים לעשות כסף מהצד? אם אתם גרים בקומת קרקע, יש לנו רעיון בשבילכם

אפריל 3, 2023

מצוקת הדיור גרמה לכך, שאנשים מחפשים כל חור כדי לגור בו. ולא בצחוק. אם לפני עשור, זה היה יכול להישמע לכם בדיחה טובה, היום זה כבר מציאות. יכול מאוד להיות שמישהו מעוניין במרתף הישן והזנוח שלכם, כדי לגור בו. נשמע נחמד, לא? 

אבל כאן זה רק מתחיל. אם אין לכם מרתף, אתם צריכים לבנות אותו. אם יש לכם מרתף, אתם צריכים להכשיר אותו למגורים. אם מצב המרתף טוב, אתם צריכים לקנות ריהוט. ובקיצור, יש לכם הרבה מאוד מה לעשות כדי להגשים את החלום ולהתחיל לעשות רווחים. אז בואו נדבר על זה. 

הפיכת מרתף קיים לצורך מגורים - באיזה גודל השקעה מדובר? 

לפני שנדבר על גודל ההשקעה, כדאי שתפנימו את זה, שאם אתם רוצים לראות הכנסה חודשית קבועה, והדיירים במרתף לא ירצו לבטל את החוזה, תצטרכו להשקיע בו, ולהפוך אותו למקום מאוורר ונעים למגורים. כמובן שאנו לא שתוכלו לייעד את המרתף שלכם למטרות שונות ולא דווקא לצורך מגורים, אבל זה לא באמת משנה. בכל מקרה, אם אתם משכירים את המרתף למגורים, לקליניקה או לכל צורך אחר, תמיד יש צורך שיהיה נעים לשהות במקום. 

אז ככה, אם אתם מעוניינים להפוך את המרתף, ממרתף טחוב ישן ודחוס למקום נעים, אתם צריכים להשקיע בין מאה אלף שקלים למאה חמישים אלף שקלים. וואו, לא חשבתם עד כדי כך? אז מהר מהר בואו נעבור לתמורה. הרווח שניתן להפיק מהשכרת מרתף, נע בין אלפים שקלים חודשיים, ל – חמשת אלפים שקלים. מה שאומר שתוך כמה עשרות חודשים אתם מכסים את ההשקעה, ומאז הרווח כולו שלכם. 

האם יש היתר חוקי להשכיר מרתף? 

כן. אבל כן בערבון מוגבל מאוד. כדי להשכיר מרתף בצורה חוקית ונכונה, עליכם לרשום את המרתף בטאבו, וכן לדאוג לכל האישורים הנותנים תוקף לכך שהמקום אכן מיועד למגורים. בנוסף לכך, אסור להרוויח כסף שחור, לכן עליכם לדווח לרשויות המס על ההכנסה החודשית שלכם. אבל זה בתנאי שהמרתף מניב לכם רווח חודשי של למעלה מחמשת אלפים ושבעים שקלים. 

אז איך המרתף שלכם יכול להתחיל להניב לכם כסף? 

דבר ראשון, אתם צריכים להיות ממוקדים. אתם לא יכולים לרכוש ריהוט לדירה, ואז לרצות להשכיר את המרתף למשרד. בקיצור, קודם תחליטו על פי נתוני המבנה לאיזה ייעוד המרתף שלכם מתאים ביותר להשכרה. בנוסף לכך, חשוב מאוד להקפיד על מרתף מאוורר עד כמה שניתן. אם יש לכם אפשרות לעשות חלון בחלק העליון של המרתף, אל תתקמצנו על כך. בקיצור, תעשו הכל כדי שהמרתף יהיה אנושי וידידותי. 

מרגישים שגדול עליכם הפרויקט הזה? לא יודעים מאיפה להביא את הכסף להשקעה הראשונית? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. הקליקו כאן כדי שהמומחים של חברת המפתח – המגזין הפיננסי יתנו לכם.