סוגרים את המשכנתא לפני הזמן? אתם עושים צעד נכון

דצמבר 5, 2021

כדי לפרוע או למחזר את המשכנתא, אתם צריכים לסגור את המשכנתא. למה אתם רוצים לסגור את המשכנתא? חסכתם כסף? שמעתם שאפשר לקבל היום משכנתא בתנאים טובים יותר? הכל נכון והכל יפה עד שתקלטו מה הן עמלות היוון. 

לפני שאנחנו מתחילים להבין איך עושים את זה כדאי שתבינו מה הן עמלות היוון. עמלות היוון הן עמלות גבוהות שעלולות להגיע על כל המשכנתא לסכום גבוה של עשרות אלפי שקלים. בפוסט הבא אנחנו רוצים שתבינו שיש דרכים להפחית את עמלות ההיוון. 

מה הקטע של הבנק עם עמלות ההיוון? 

הבנק גובה עמלות כי הוא רוצה למנוע ממכם לפרוע את ההלוואה. למה הבנק רוצה למנוע ממכם? כי בדרך כלל מי שרוצה לפרוע הלוואה, זה מי שרוצה להוזיל את המשכנתא שלו למשכנתא טובה יותר. על חשבון מי אתם מוזילים את המשכנתא שלכם? על חשבון הבנק. ולכן הבנק עושה הכל כדי שאתם לא תמחזרו ותפרעו אף פעם את המשכנתא שלכם. 

איך אפשר למנוע עמלות יקרות כאשר לוקחים את המשכנתא? 

  • כלל ראשון, מציבים כמה שיותר נקודות יציאה. נקודות יציאה, הן לא משהו פיזי אלא בסך הכל עוד סעיף שאתם צריכים לזכור לדבר עליו בשלב החתימות על המשכנתא שלכם. כמובן שפקיד המשכנתאות יגיד לכם שאי אפשר לשלב כמה שרוצים, אבל אתם צריכים לתת לו את ההרגשה שאתם יודעים שאפשר כמה שרוצים… כאשר פורעים את המשכנתא בטווח של נקודת יציאה, אין לכם חובה לשלם עמלות היוון על אותו מסלול בו יש עמלת פירעון מוקדם. 
  • כלל שני, לא ממחזרים מסלולים יקרים מדי. אם אתם רוצים למחזר אך יש מסלול אחד שעמלת ההיוון שלו מדי יקרה עבורכם, אתם יכולים לפרוע את כל ההלוואה חוץ ממנו. כמובן שזה כלל מאוד כללי, ויש פעמים בהם למרות העמלות הגבוהות, יהיה שווה לכם למחזר את המסלול. 
  • כלל שלישי, לא תמיד מה שעושים עם כסף זה לפרוע. יש לכם כסף? אתם מוזמנים להשקיע אותו בתחום הנדל"ן או בכל תחום אחר. בחו"ל אנשים לא רוכשים דירה אפילו לא לעצמם, כי חבל על הכסף שאפשר להשקיע. 
  • כלל רביעי, מתמקחים מראש עם יועץ המשכנתאות הבנקאי על גובה העמלות העתידיות. עמלות היוון, אינן בגדר הפתעה. אתם יכולים לראות בתמהיל המשכנתא שלכם אילו עמלות היוון יהיה לכם על כל מסלול ביום בו תרצו לסגור את המשכנתא שלכם. ולכן, חפשו את זה עם יועץ משכנתאות פרטי, ותתמקחו על כך. כי רוב רובם של אזרחי ישראל ממחזרים משכנתא לפחות פעם אחת בחיים. 

איך לוקחים משכנתא? 

כמה שמדברים רבות על תהליך לקיחת המשכנתא, זה לא כמו לעשות את זה בפועל. בשביל לקחת משכנתא ולהיות בטוח שאין שום דבר שיכול להיות טוב יותר, צריכים להיות אנשי מקצוע. זה בדיוק מה שאנחנו. 

המומחים שלנו כאן בשבילכם, הקליקו כאן לתזמון פגישה עם המומחים של מגזין פיננסי.