קיבלתם העלאה במשכורת? לפני שאתם מתרגשים דברו עם סוכן ביטוח

יולי 24, 2022

קודם כל נאחל לכם מזל טוב על ההעלאה במשכורת. תוחלת החיים במדינת ישראל עולה מדי תקופה. זה נתון מאוד משמח. אבל חשבתם על כך שהפנסיה אותה אתם מקבלים, צריכה להתחלק בין יותר שנים? צעירים רבים חוששים לדבר על קרן הפנסיה שלהם. ההסתכלות בעיניים לעתיד הרחוק כל כך, גורמת להם לחוש תחושת פחד ולהפנים שיום אחד גם הם יגיעו לגיל הזקנה. 

כעת נסתכל למציאות בעיניים. המטרה שלנו בעבודה היא להרוויח כסף לשלוש מטרות:

  1. לכלכלת המשפחה
  2. לצבירת חסכונות
  3. לצבירת פנסיה

 

המטרה השלישית נשמעת תיאורטית, אבל היא מאוד מעשית. אולי הרבה יותר ממה שאתם חושבים. אתם לא רוצים להגיע לגיל הפנסיה ולגלות שהמחייה החודשית שלכם ירדה, ואיכות החיים שלכם נפגעה. אז בואו נדבר על זה. 

למה צבירת פנסיה היא לא רק לעתיד?

הכסף המופקד לכם על ידי המעסיק מבטח אתכם גם למקרה בו חלילה תאבדו את כושר העבודה שלכם. בנוסף לכך, יש גם עוד ביטוחים שאתם מבוטחים בהם במסגרת ההפקדות לקרן הפנסיה, ואין כאן המקום לפרטם. 

עליכם לוודא עם סוכן ביטוח המתמחה בייעוץ קרנות פנסיה, אם אכן קרן הפנסיה שלכם כוללת את כל הביטוחים הנדרשים. חבל שלא תהיו עמיתים בביטוחים שאתם זכאים להם. 

יש להתאים את הביטוחים של קרן הפנסיה למצב החיים שלכם

כל אחד נמצא במצב חיים שונה משל השני. ולכן, ביטוחים הדרושים לאב למשפחה, לא דומים לביטוחים של רווק. כך גם הביטוחים של אם חד הורית, לזו של רווקה וכו'. מדי תקופה חשוב מאוד לדבר עם יועץ בתחום הביטוחי שימפה את תמונת המצב שלכם, ויבדוק איך אתם יכולים להתאים את הביטוחים המשולמים לקרן הפנסיה שלכם למצב החיים שלכם כיום. 

בשורה תחתונה – לא מספיק שיש ביטוחים, חשוב להתאים אותם באופן הכי ספציפי שיש לנתוני החיים  וכמובן לעדכן כאשר מתרחשים שינויים. 

העלו לעם את המשכורת - השינוי עלול להיות משמעותי

ההפרשות שלכם לקרן הפנסיה, מחולקות לפי אחוזים, חלק לביטוחים, וחלק לפנסיה הנצרבת. אנו מאחלים לכם שלעולם לא תנצלו את המרכיב הביטוחי של הקרן שלכם. אבל שימו לב, כאשר יש העלאה במשכורת, עלולים להיות גם שינויים במרכיבים ובאחוזים המופקדים לכאן ולכאן. לכן, חשוב מאוד לברר עם יועץ ביטוחי האם קרן הפנסיה שלכם מופקדת בצורה הנכונה ובמינון הנכון. 

אתם יכולים לבחור את אחוזי הפנסיה שיופרשו מהמשכורת שלכם

שימו לב, ההפקדות לקרן הפנסיה משתנות מקרן לקרן. יש אפשרות לבחור כמה פנסיה להפריש מדי חודש. כלומר, אתם מגדילים את הפנסיה המופרשת על חשבון המשכורת שלכם. מחקרים מראים כי ההבדל בין מי שהפריש את האחוז המינימלי לפנסיה לבין מי שהפריש את האחוז המקסימלי, עלול להיות הבדל של אלפי שקלים בקצבת הפנסיה החודשית. לכן, אם אתם נשארים עם יתרה חודשית בחשבון הבנק שלכם, עוד לפני שאתם חושבים להשקיע את הכסף שלכם, תגדילו את הסכום אותו אתם מפקידים לפנסיה. 

הקליקו כאן לתזמון פגישה עם המומחים של חברת המפתח המנהלים את מגזין פיננסי. המומחים יעזרו לכם להבין אילו פעולות עליכם לנקוט כדי להיטיב עם קרן הפנסיה שלכם.