רוצים להתנהל נכון? ככה מארגנים מסמכים בצורה יעילה

דצמבר 11, 2022

דברי הדואר שאתם מקבלים עשויים להיות בעלי חשיבות גבוהה מאוד. לכן, חשוב מאוד לא לזלזל בסידור המסמכים ואירגונם כך שתוכלו להגיע אליהם ולדעת איפה הם ממוקמים בשעת הצורך. כדי להגיע למצב אופטימלי בו לכל מסמך יש מקום מוגדר בבית שלכם, לא צריך להיות אנשים בעלי כושר ארגוני מולד. מספיק להכין את התשתיות לקראת הרגלי סדר חדשים ולהקפיד לתחזק אותם. 

מה הבעיה לחיות בבלגן עם המסמכים? 

אחד הדברים החשובים בניהול שפוי של הבית, זה לדעת למצוא את המסמך המתאים בזמן המתאים. מספיק שאתם צריכים ללכת עם הילד לטיפת חלב, אבל פנקס החיסונים איננו. מה לעשות? בכל פעם מוצאים לו מקום אחר. ואת המקום האחרון, אתם לא ממש זוכרים. זה פשוט חוסר באיכות חיים. שווה להשקיע בזה מעט זמן ולהנות מרוגע נפשי. וזו רק דוגמא אחת מתוך דוגמאות רבות שעלולות להקשות לכם על החיים בהזדמנות בה תצטרכו לחפש מסמך ולא בטוח שתמצאו אותו. 

מה עושים כדי לשמור על סדר במסמכים? 

  1. יוצאים לחנות למכשירי כתיבה ורוכשים קלסר ניילוניות A4, מדבקות ולורד ארטליין. 
  2. כותבים את כל הקטגוריות על המדבקות – לדוגמא, תעודות אחריות, חשבונות לתשלום, מסמכים בסיסים תקפים לתמיד (אישור ניהול חשבון בנק, צילומי תעודות זהות ועוד), מסמכים רפואיים, פנקסי חיסונים, משכנתא ועוד. את המדבקות, תדביקו לפי סדר ה א' ב'. כך בכל פעם שתצטרכו להגיע לאיזה מסמך, קצב הלב שלכם ימשיך לפעום בצורה רגועה, ולא ימהר לשום מקום, מכיוון שתהיו רגועים שאתם אומנם צריכים מסמך, אבל אתם יודעים איפה למצוא אותו.
  3. לתלושי שכר ראוי לייחד קלסר נפרד, ובכל ניילונית לתייק תלושי שכר של השנה האחרונה. בנוסף לכך, אם יש לכם בן משפחה עם תיק רפואי יותר מסובך עם ניירת רבה, חשוב מאוד לייחד לו קלסר נפרד, כדי שתוכלו לחלק את התיק לקטגוריות רבות ומסודרות שיקלו עליכם את חיפוש המסמך הרלוונטי בשעת הצורך.
  4. בכל פעם שמגיע מכתב הביתה, מצמידים אות ובמגנט למקרר, או מניחים אותו במקום בולט, ומטפלים בו כמה שיותר מהר. מיד אחר כך, מעבירים אותו למקום המתאים. לא דוחים סידור מסמכים, ככל שתדחו את הטיפול, כך העבודה תהיה קשה יותר אחר כך.

    בעניין זה חשוב לדעת, כי לא את כל המסמכים שאתם מקבלים, אתם צריכים לשמור. אם אתם מתלבטים לגבי זה, אתם יכולים לשאול את המבינים בתחום. לדוגמא, קיבלתם מכתב מחברת הביטוח? צרו קשר עם סוכן הביטוח שלכם ובררו אצלו, אם יש צורך שתשמרו את המסמך. 

נראה לכם קשה מדי? נסו ותהנו מחיים רגועים יותר.