רוצים לחסוך כסף? קודם נחלצים מהמינוס

אוגוסט 2, 2021

ברור שיש את האנשים שלא שפר עליהם גורלם, ויש את אלו האחרים. אבל עדיין, בשביל לא לחיות במינוס לא צריך הרבה כסף. אלא, צריך לדעת איך להתנהל בצורה חכמה. חשוב שתבינו שכל האנשים שיש להם איזון כלכלי הם לא אנשים שמרוויחים עשרות אלפי שקלים. אלו אנשים שאומנם מרוויחים כסף, אבל יותר מזה הם לא מוציאים יותר כסף ממה שאין להם. 

עצוב לדעת, רוב האנשים שנמצאים מתחת לקו המינוס מבזבזים בלי סוף

זו לא חוכמה כזו גדולה להיות במינוס. עם כל רשתות האונליין אתם יכולים להיות חשופים בשעה קלה לעשרות אלפי שקלים איתם אתם יכולים להשיג את "העושר" שלכם. פעם, כאשר ההורים שלנו רצו לבזבז אלף שקל, הם היו צריכים להתאמץ מאוד כדי להגיע לבזבוז כה גדול. ואילו היום רק על מסעדות אנשים מוציאים המון כסף. אז מי מדבר על אלף שקלים לבזבוז. 

50% מהעולם המערבי המתורבת חיים במינוס ואינם חושבים על הכיוון של הפסקת הבזבוזים. גם בישראל וגם באמריקה אלו הם הנתונים העצובים. 

שימוש במזומן זול יותר משימוש בכרטיסי אשראי. בשימוש במזומן אתם חוסכים עמלות הקיימות בשימוש בכרטיס האשראי בחו"ל. מלבד זאת, כשמשתמש.

נמצאים במינוס בבנק? נכון שיש אלף ואחד תירוצים אבל…

גם אם חושבים כי זה לא פייר להגיד לכם להוציא פחות כסף, אתם ממש מאמצים את הדרך של הבת יענה. כי נכון שהכי כיף להתבכיין אבל זה לא יעזור לחשבון הבנק שלכם לצאת מהמינוס אל הפלוס. הדבר היחיד שיכול לגרום לחשבון הבנק שלכם להשתפר זה ההתנהלות הכלכלית הנבונה שלכם. נכון שכל הזמן אנחנו מעלים את רמת החיים שלנו ודברים רבים הופכים להיות מרצונות לצרכים. אם בעבר נופש היה מותרות בעלמה, הרי שהיום אין בן אדם שמכבד את עצמו ולא יוצא עם בני משפחתו לנופש שמבזבז לו כמה עשרות אלפי שקלים. 

זה נכון שאפשר לצאת לנופש ולהישאר אנשים עם רמת חיים נורמלית אבל עדיין צריך לראות איך משלבים את ההוצאות אלו באלו כך שלא תהיינה חריגות מהתקציב. 

אל תתנו לעצמכם להסתובב במעגל הקשה של המינוס שגורר מינוס. כי אם אתם במינוס בגלל חשקים שלא הצלחתם לגבור עליהם, מה יהיה אם מכונת הכביסה שלכם תתקלקל ותאלצו לקנות אחת חדשה במקומה? בזה לא תהיה לכם אפשרות לחסוך אף לא שקל אחד.

רוצים לחסוך- איך שמים כסף בצד? 

קודם כל עליכם להיחלץ מן הבוץ בו אתם נמצאים, אחר כך יש לעלות במדרגות. כלומר, קודם כל להתחיל להתנהל נכון. מכירים את המושג של תוכנית עסקית? נכון שבית הוא לא עסק אבל בנושא ההתנהלות הכלכלית הוא זהה לחלוטין לזה של העסק. אתם חייבים תוכנית. אמנם היא לא עסקית אבל היא תוכנית כלכלית שתעזור לכם להגיע למצב שאתם כל הזמן צמודים לתוכנית. אין תזוזה מן התוכנית, לא ימינה ולא שמאלה. כאשר יש לכם את התוכנית בפועל ואתם מצליחים להתמיד בה ללא סייג, הרי שאתם מוכנים לפעולה. מה עושים? תחליטו כי לא משנה מה, 10% מההכנסות שלכם אתם שמים בצד. כך אתם יכולים לחסוך עשרות אלפי שקלים תוך מספר שנים בודדות ולהתחיל להשקיע אותם בקרנות או סתם בחברת השקעות. ברגע שיש לכם השקע מניבה, זה אומר שהכסף שלכם מגדיל את עצמו כל הזמן. 

לפני שאתם מחליטים היכן להשקיע את הכסף שלכם, עליכם לעשות סקר שוק מעמיק על אמינות החברה. לא כדאי לכם להחליט שאתם קונים דירה ומפצלים אותה מבלי לברר, כי יכולות להיות השקעות נוספות ובטוחות שיניבו לכם יותר אחוזי תשואה בסופו של דבר. 

ישנם סוגים שונים של חברות השקעות שיכולות לתת לכם את השירות הזה של השקעה כספית שלכם בלי כל מאמץ מצדכם. חשוב שתבינו שאתם לא חייבים להיות מומחים בתחום כדי להצליח עם ההשקעה שלכם. כי אם אתם עורכי דין אתם לא צריכים לעזוב את הכסא המשרדי הנוח שלכם כדי לרוץ בין דירות, מתווכים משפצים, קבלנים ועוד. 

מה שכן חשוב שתדברו עם מישהו שאתם מכירים ויודעים שהוא יודע מה הוא עושה ואין לו שום פניות לצד החברה. כלומר ידיד טוב שלכם שהשקיע, וודאי ירצה לומר לכם את כל האמת. אבל החברה בעצמה תדאג לשלוח אליכם אנשים שרוצים בהצלחת החברה. 

רוצים לדעת עוד על השקעות? 

הגעתם אל המקום הנכון. 

אנו במדריך למשקיע המתחיל עושים הכל כדי להנגיש לציבור את תחום ההשקעות. חבל שאנשים צוברים כסף ולא משקיעים אותו. כי כסף ששוכב הולך לישון וכסף מושקע נמצא כל הזמן בתנועה מתמדת. אצלינו תהנו ממומחיות ומשירותים רבים בתחום. אם למשל אתם מעוניינים לקחת גם משכנתא על הדרך יש לנו את מומחי המשכנתאות שלנו. אם אתם מעוניינים בשירות של כלכלת משפחה, גם מחלקה זו עומדת לשירותכם.  

שים בכרטיס אשראי התשלום נראה יותר תמים ופשוט, פחות מרגישים שהכסף הולך ונגמר וקל יותר להיסחף ולשלם ללא חשבון. מה שקורה לרוב הוא שרק בסוף החודש מגלים את המינוס בחשבון הבנק שנגרם בעקבות השימוש בכרטיס האשראי.