רוצים לתת לילד שלכם מתנה? תנו לו כסף

ספטמבר 4, 2022

ילדים רבים לא חשו אף פעם מגע של כסף שלהם, מהו. חשוב מאוד לתת לילד את האפשרות להתנסות עם כסף כבר מהגיל הצעיר, כדי שאת הטעויות יעשה בגיל הצעיר, וכשיהיה בוגר כבר ידע על פי ניסיון העבר כי כדאי וחשוב לשמור על כסף. מה תרוויחו אם תתנו לילד שלכם כסף במקום מתנה?

אתם נותנים והילדים נתרמים (תרתי משמע)

  • בגרות- כאשר הילד רואה שמביאים לו כסף וסומכים עליו שהוא כבר גדול, זה גורם לו בתת מודע לרצות לאשר לכם את המחשבות לגביו. הוא יאשר לכם על ידי התנהגות בוגרת, כי הוא אכן בוגר וראוי לציפיות שלכם ממנו. כמובן שמותר לכם כהורים לתת לילד הסבר מפורט מה אתם מרשים לו לעשות בכסף ומה לא…
  • היכרות עם מושגים חדשים- הילד שעד היום כלל לא עניין אותו כמה עולה כל דבר, פתאום מתחיל לשים לב, כמה עולה כל דבר, מה נחשב זול ומה יקר. 
  • אחריות לכסף- כאשר הכסף הוא של ההורים, הילד לא חש אחריות לגבי הכסף, אבל פתאום כאשר לילד יש כסף והוא שייך רק לו, זה נותן לו הרגשה מאוד גדולה, וגורמת לו לקלוט שכסף זה דבר חשוב, ולא דבר שיש בלי גבול כמו שחשב פעם 🙂 כשהיה קטן. 
  • חשבון- גם ילד ששונא חשבון, נהנה לעשות חשבונות עם הכסף שלו, כמה ישאר לו אם יקנה מוצר כזה או אחר וכו'. ולכן, זה מכריח את הילד להתחיל לעשות חשבונות שונים ומכניס אותו לעניינים בשיעורי חשבון בבית הספר. 
  • תיעדוף נכון ושליטה עצמית- הילד נתקל בקושי. הרי בכסף שנתתם לו הוא רוצה לקנות את הכל, אבל זה בלתי אפשרי, לכן הוא מוכרח לקנות רק את העדפה הכי גבוהה שלו. בנוסף לכך, זה גורם לילד לשליטה עצמית מאוד חזקה, כי גם אם הוא יבוא לחנות ויבכה שהוא רוצה יותר דבר מהסכום שיש לו, שום בכי לא יעזור כאן (בשונה ממה שקורה בבית לפעמים…). 
  • מודעות לחיסכון- ניתן גם להסביר לילד כי הוא יכול לשמור את הכסף במקום שמור, כך שבעתיד אחרי שיקבל עוד כסף ממתנות שונות, יוכל לקנות מתנה אחת גדולה ושווה. זה מלמד את הילד לחסוך וזה כלי מדהים לעתיד, כפי שכולנו יודעים. 

מה יוצא לכם מכל זה? 

לפעמים אנחנו שומעים על מבוגרים שמתנהלים בצורה ממש מביישת מבחינה כלכלית. יש אנשים מבוגרים שלא יודעים איך לנהל את הכסף שלהם בצורה נכונה, וזה עלול להיות חיסרון מאוד גדול בחיים שאחרי גיל הבגרות. ולכן, הרווח שלכם הוא שאתם מקנים לילדים שלכם הרגלים מצויינים לקראת העתיד. כי כולנו יודעים שהסוד להצלחה כלכלית הוא לאו דווקא בגובה תלוש המשכורת, אלא ביכולת להתנהל כלכלית בצורה נכונה. רוצים גם אתם להתנהל נכון כלכלית? הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח המנהלים את המגזין הפיננסי.