שנה חדשה בפתח? ריענון מחדש להתנהלות הפיננסית שלכם

ספטמבר 1, 2021

שנה חדשה מביאה איתה ריח של שינוי, של רצון להיות טובים יותר. במה אנו בטוחים כי לכל אחד ואחד יש במה להשתפר? התנהלות כלכלית נכונה. אין מה לעשות, דווקא בתחום בו הכי צריכים להתנהל בצורה מושלמת, דווקא בו, יש לכל אחד מאיתנו מה להשתפר עוד. 

 

נתחיל לעבור על פעולות שאנו ממליצים לעשות כדי לייעל את תזרים המזומנים שלכם ואת השליטה במה שקורה. 

בודקים את המשכנתא

בהנחה שיש לכם משכנתא, סעיף זה רלוונטי עבורכם. אם לקחתם את המשכנתא שלכם לפני חודשיים, אולי אתם יכולים לדלג, אבל דעו, ככל שעבר יותר זמן מהיום בו המשכנתא עברה מהבנק לחשבון המוכר שלכם, אתם חייבים יותר לבדוק את המשכנתא שלכם. פנו ליועץ משכנתאות שיבדוק האם הריביות שלכם עדיין נחשבות אטרקטיביות, יכול להיות שהוא ימצא כי מחזור בעלות של 7,000 שקלים, יחסוך לכם במשכנתא עשרות אלפי שקלים. אחרי מחזור טוב, אתם עתידים למצוא את עצמכם משלמים החזר חודשי נמוך יותר וכך תצברו חיסכון לטווח הארוך. 

בדיקת הלוואת ושיפורן

זוג צעיר? אתם מוזמנים להמשיך הלאה. אבל אם אתם כבר בעומק החיים, אין ספק שיש לכם הלוואה אחת במקרה הטוב, או כמה הלוואות במקרה הגרוע. הלוואות הנלקחות אחת אחת תמיד יהיו יותר יקרות לעומת הלוואה אחת גדולה, לכן, אנחנו ממליצים לכם לאחד הלוואות ולבדוק שהריבית שאתם מקבלים על הלוואה זו אינה יקרה. 

הסדרת התקציב החודשי המשפחתי שלכם

אפשר לחיות את החיים ולתת להם לזרום איך שבא לנו. אבל אם אנחנו רוצים לדעת בברור שתמיד חשבון הבנק שלנו נשאר ביתרת זכות, אנחנו חייבים לבדוק בדיוק את מצב ההוצאות למול ההכנסות ואחר כך לוודא שאנחנו לא מוציאים כסף שאין לנו. כי בלי שעושים את הסדר הזה אחת ולתמיד, קשה מאוד להבין מאיפה הלך הכסף ומה קרה לחשבון העו"ש שלנו בתקופת החודש החולף. 

בעבר הגיע אלינו זוג צעיר שמכניסים ביחד קרוב ל-15,000 שקלים, אך תמיד בסוף חודש הם הגיעו למינוס. ישבנו איתם ובדקנו דבר דבר, ומה גילינו? שהם פשוט חיו בלי חשבון. כל היום הם יצאו למסעדות, קנו הרבה אונליין ובלי ששמו לב הם בזבזו את כל הכסף שלהם. 

שורה תחתונה, לא משנה כמה מרוויחים מדי חודש וכמה הוצאות בסיסיות יש. צריך להתנהל נכון כדי שהכסף ישאר אצלכם בחשבון הבנק ולא יעבור לאט אבל בטוח לכל מי שמנסה למכור לכם דברים דרך פרסומות נוצצות. 

הגדילו את ההכנסות

אתם לא מרוויחים 15,000 שקלים? נסו להגיע לזה. בדקו אולי אתם יכולים לקבל עוד שעות בעבודה שלכם, אולי אתם מקבלים שכר נמוך מדי ביחד לוותק שצברתם? חייבת להיות דרך לעלות את ההכנסה החודשית. רק צריך לבדוק האם אתם צריכים לעבוד קשה יותר לצורך כך או שאתם פשוט צריכים לבקש מהבוס הטבות במשכורת שלכם. 

לסיכום,

שנה חדשה בפתח והיא טומנת בחובה הזדמנויות חדשות. אי אפשר להימלט מכך שהשינוי נמצא בידיים שלכם. ואם לא תעשו אותו אף אחד לא יעשה אותו בשבילכם. אנו במגזין פיננסי מבינים את הקושי של לעשות שינוי כל כך מהותי בחיים. כי אחרי שרגילים לחיות בלי יד על הדופק, זה נראה פרויקט להתחיל ולהתנהל כך. 

הכירו את המומחים שלנו שיעזרו לכם להגשים מטרות.