שר הפנים אריה דרעי יצא עם תוכנית לתלושי מזון לנפגעי הקורונה.

אפריל 11, 2021

במכרז שנערך על ידי משרד הפנים, זכו שתי עמותות, האחת עמותת "פתחון לב"- שתכסה את מחוזות תל אביב, חיפה והצפון. והשנייה עמותת "אשל ירושלים"- שתכסה את מחוזות הדרום ,המרכז, ירושלים ויהודה ושומרון. עמותות אלו יהיו אחראיות על חלוקת תלושי המזון והעברתם לאזרחים הנזקקים לכך. את השוברים יהיה ניתן לממש ביותר מ1,500 סניפים, החל מסניפים קטנים וכלה בסופרים שכונתיים. אותן עמותות התחייבו להתאמץ להעביר את התלושים לכל נזקק באשר הוא ולהגיע גם לכפרים הכי נידחים. 

תקופת הקורונה פגעה כלכלית באוכלוסיות יעד שונות. יש את האזרחים בעלי המשפחות שנפגעו כתוצאה מפיטורים ומחוסר יכולת להחזיק את המשפחה. ויש את בעלי העסקים שהסחורה שעמדה בחוסר תנועה גרמה להם למפלה טוטלית. קיימות גם החברות הגדולות שהיה נראה ששום דבר בעולם לא יזיז אותם ממקומן ואז הגיע הנגיף הקטן והפך את העולם.

כעת כשכולם מנסים להשתקם ולחזור לשגרה של טרום הנגיף, הגיעה הבשורה הגדולה על תלושי המזון המחולקים, בדיוק במקום.

התלושים יתנו מענה למאבק ההישרדות בו נמצאים לצערנו כל כך הרבה מאזרחי המדינה. 

למי יועבר התקציב?

התקציב יועבר ל 200,000 משפחות נזקקות שעברו את משבר הקורונה בצורה היותר קשה שלו ובמספרים יותר מדויקים זה אומר יותר ממיליון תושבים. 

ארגונים לזכויות התושבים דואגים שלא רק שלא ינסו להסתיר את הזכאות לתלושי מזון מהציבור אלא להפך, המדינה תדאג לפרסם את העניין הזה כמה שיותר בכמה שיותר שפות על מנת שלא יהיה זכאי שיפספס את זכותו לקבל את התלושים המיוחדים.

האם יהיה צורך בהפעלת פרוטקציות ועשיית "שמיניות באוויר" על מנת להצליח לקבל את התלושים המדוברים?

ממש לא! הקריטריון הראשון ברשימת הקריטריונים זה שלא יהיה כל צורך בהגשת בקשה מיוחדת אלא, המדינה לבד על פי הנתונים שהיא צוברת על אזרחיה, תדאג ליידעה את האזרחים הזכאים על זכאותם. מה שמזכה בתלושי מזון על פי השר אריה דרעי זו הנחה בארנונה ובחינת שכר נמוכה. אך זו הראשונה עוררה התקוממות בקרב תומכי אוכלוסיית הערבים ששם אין הנחה בארנונה ויש נזקקים רבים שלא אמורים להיות מופלים לרעה בעקבות כך. לכן, כן תינתן אופציה למלא טופס זכאות ולקבל את תלושי המזון גם ללא הנחה בארנונה.

מנכ"ל עמותת "אשל ירושלים" מתחייב שהוא וצוות מתנדביו ידאג שכל מי שימצא זכאי יקבל את הכרטיס הניטען. הוא הבטיח שישלח מתנדבים לעזור גם למי שאינו יודע קרוא וכתוב על מנת לכסות את מירב הזכאים ולוודא שמילאו את הטפסים הדרושים .

כמה כסף יש בשוברים הללו?

כל זכאי יקבל כרטיס נטען עם 300 ₪ ועל כל נפש נוספת 225 ₪. המדינה תיתן את הכסף כפול מספר פעימות כך שמשפחה ממוצעת יכולה להגיעה לסכומים של 2000+ ₪. סכומים מאוד יפים.

קצת רקע על המכרז לחלוקת התלושים:

במכרז זכתה רשת המזון שופרסל. אך, לאחר דין ודברים הוחלט לנשל את הזכייה ממנה לטובת עמותות חסד ולא לרשת רווחית כמו שופרסל. 

ב "אשל ירושלים" רואים בכך דבר גדול מאוד שהזכייה הועברה אליהם- עמותת חסד שאינה למטרות רווח.  הם משתמשים בכל המשאבים על מנת להצליח להתייחס לספק מענה לכל מתעניין על כל שאלה עד לקבלת המענק.

העמותות מתחייבות לאחר הנפקת הכרטיסים לדאוג לשינועם פיזית עד לבית הזכאים בלי לדלג על הכפרים הנידחים ביותר בכל חור בארץ.

קחו למשל את האחריות לכך שהקשישים יהיו מודעים מה יש בכרטיס שהם מחזיקים ביד וידעו איך להשתמש בהם, זו עוד מטרה שהעמותות צריכות להשיג.

רק נסיים

אם אתם חושבים שאתם זכאים, אל תתעצלו ונסו לראות באתר משרד הפנים איך תוכלו לממש את זכאותכם. 

המומחים שלנו יוכלו לעזור לכם בכל התחום הפיננסי. צריכים עזרה בתחום? השאירו כאן פרטים ואנו נחזור אליכם לתיאום פגישה.